Symposium Is the concept of « environmental sustainability » misleading ? Mixed perspectives.

Sciences et recherche

20/10/21  11h45 22/10/21  13h00
 Conference Room - MISHA - Allée du Général Rouvillois - 67083 Strasbourg

Un symposium intitulé « environmental sustainability » aura lieu du mercredi 20 à 11h45 au vendredi 22 octobre 13h à la Maison interuniversitaire des sciences de l'homme - Alsace (Mischa).

The 2021 Symposium of the Research Initiative for Sustainability and the Environment (RISE) of the University of Strasbourg/CNRS brings together scientists to explore those concepts. The Symposium aims to question how the concept of Environmental sustainability has evolved and affects Environmental research today at the crossroads of our disciplines and practices. The Symposium will revisit our notions and knowledge of Environmental sustainability.
Please visit our website (www.fered.unistra.fr/en) to know more about the programme of the Symposium and to register.